Suklaakaupan tilaus- ja toimitusehdot
Nämä ovat Laatusuklaan kuluttajakaupan tilaus- ja toimitusehdot. Hyväksymällä nämä tilaus- ja toimitusehdot hyväksyt myös tietosuojaselosteemme.
Laatusuklaan verkkokaupan (jatkossa Suklaakaupan tai Laatusuklaan) tuotteita ja palveluita markkinoi ja toimittaa JASSSUS Oy (Y-tunnus:3328620-1).
Suklaakaupan tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä näihin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitusehtojen muutoksiin ilman erillistä ilmoitusta.
Suklaa ja lämpötila
Suklaa on lämpötilan vaihteluille herkkä tuote. Tästä syystä emme toimita suklaita tavallista kylmempien pakkasten (kylmempi kuin -15º C) tai hellepäivien (lämpimämpi kuin +20º C) aikana, ellei asiakas toisin tilauksen lisätiedoissa erikseen pyydä. Asiakas vastaa tällöin suklaasta kuljetuksen aikana ja jälkeen. Mahdollisesta säästä johtuvasta viiveestä pyritään ilmoittamaan asiakkaalle sähköpostitse. Suosittelemme säilyttämään suklaat sopivassa lämpötilassa (+15º – +20º C).
Tilaaminen
Tuotteet tilataan ja maksetaan suklaakaupassa käytössä olevilla maksutavoilla suklaakaupan ostoskorin ja kassan kautta. Emme ota vastaan kuluttajien tilauksia sähköpostitse, puhelimitse tai postitse.
Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse ja tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Jos asiakas on rekisteröitynyt suklaakaupan käyttäjäksi, voi hän myös mm. tarkastaa tilauksen sisällön sivuston Oma tili -toiminnon kautta.
Rekisteröitymällä suklaakaupan käyttäjäksi asiakas voi myös hallita tilaamiaan ladattavia tuotteita.
Maksaminen
Suklaakaupan yhtenä maksuvälittäjänä toimii Paytrail Oyj, joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Paytrailin verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Paytrail Oyj. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy suklaakaupan asiakkaan ja suklaakaupan välille. Suklaakaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Maksutavat
Paytrail-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Jousto.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Lisäksi tarjoamme PayPalia yhdeksi vaihtoehdoksi maksamiseen.
Tilauksen toimittaminen
Kaikkien fyysisten tuotteiden toimittamisen edellytyksenä on, että asiakkaalla on toimitusosoite Suomessa.
Suklaatilaukset lähetetään yleensä 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Posti tai Matkahuolto jakaa lähetykset omien aikataulujensa mukaisesti.
Mikäli tilauksessa on sekä varastossa olevia, että ennakkotilattavia tuotteita, toimitetaan koko tilaus yhdessä erässä ennakkotilattavien tuotteiden saavuttua varastoon. Noudettavat tilaukset voi halutessaan ja maksutta noutaa useassakin erässä.
Toimitamme muut kuin noudettavat tilaukset Postin ja Matkahuollon välityksellä. Ne toimitetaan tilausmäärästä ja asiakkaan valinnasta riippuen joko Postin kirjeenä (jaetaan yleensä postilaatikkoon), postipakettina (noudetaan Postin toimipisteestä), Postin kotipakettina (jaetaan kotiin) tai Matkahuollon lähipakettina (noudetaan pakettipisteestä). Lähetysten seurantakoodit ilmoitetaan asiakkaalle pyynnöstä.
Lakko, työsulku, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Lakko voi aiheuttaa tilauksen toimituksen viivästymisiä myös lakon päättymisen jälkeen. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.
Toimituskulut
Veloitamme pakkaus- ja toimituskuluja lähetyksen painosta, toimitustavasta, koosta ja asiakkaan valinnasta riippuen seuraavasti:
- Posti kirje* 2,90 € (toimitusaika 3-4 työpäivää, jaetaan päiväpostin mukana)
- Posti postipaketti 6,90 € (toimitusaika 2-3 työpäivää, noudetaan pakettiautomaatista tai postitoimipaikasta)
- Matkahuolto lähipaketti 6,90 € (toimitusaika 2-4 työpäivää, noudetaan lähimmästä Matkahuollon pakettipisteestä)
- Posti kotipaketti 11,90 € (toimitusaika 2-3 työpäivää, jaetaan kotiin, Posti soittaa ja sopii toimitusajan)
Mainitut toimitusajat sisältävät tilauksen käsittelyajan meillä (1-2 työpäivää) ja kuljetusyhtiön ilmoittaman kuljetusajan (1-4 työpäivää). Huomioi myös, että koska Posti ei jaa kuluttajien kirjepostia (ml. pikkupaketit) tiistaisin, sitä ei tässä yhteydessä lasketa työpäiväksi.
Huomaa, että tarjoamme ilmaisen toimituksen vähintään 39 € ostoksiin ja tällaiset tilaukset toimitetaan kirjeenä.
Reklamointi ja palautusoikeus
Asiakkaan on tilauksen vastaanottamisen jälkeen tarkastettava tuotteiden kunto ja oikeellisuus. Mikäli tuotteessa on valmistusvirhe tai se on vioittunut, tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan viiden arkipäivän kuluessa ilmoittaa virheestä suklaakaupan asiakaspalveluun sähköpostitse: info@laatusuklaa.fi.
Suklaa on helposti pilaantuva elintarvike, joten sillä ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän palautusoikeutta. Jos kirje tai paketti on vioittunut postin kuljetuksessa, on tuotteesta välittämästi tehtävä reklamaatio postiin.
Mahdollisista palautuksista on aina sovittava etukäteen. Asiakas vastaa palautuksen kustannuksista, ellei syynä ole tuotteen valmistusvirhe, väärä tuote tai verkkokaupan toiminnasta johtuva virhe.
Mikäli lähetetty tilaus palautuu Laatusuklaalle sen vuoksi, että asiakas ei ole noutanut lähetystä postitoimipaikasta Postin säilytysajan puitteissa, noudatetaan seuraavia tapoja:
- Asiakas maksaa mahdollisen uudelleenlähettämisen toimituskulun, joka on suuruudeltaan yhtä suuri kuin alkuperäisessä lähetyksessä ja lisäksi 5 € lisämaksun Laatusuklaalle aiheutuneista palautuskuluista.
- Asiakas tai hänen valtuuttama henkilö voi noutaa lähetyksen Laatusuklaan toimipisteestä Oulussa erikseen sovittavana aikana 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen palautumisesta maksamalla 5 € maksun Laatusuklaalle aiheutuneista palautuskuluista.
- Mikäli asiakas ei 14 vuorokauden sisällä lähetyksen palautumisesta ole maksanut uudelleenlähettämisestä, tai lähetystä ei ole noudettu Laatusuklaalta, siirtyy lähetys takaisin Laatusuklaan omistukseen. Tilauksesta maksettua summaa ei palauteta tai hyvitetä asiakkaalle.
- Postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia ei lunasteta.
- Näistä toimintatavoista on mahdollista poiketa Laatusuklaan harkinnan mukaan, mikäli lähetyksen palautuminen on johtunut poikkeuksellisista syistä.
Laatusuklaalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan ensimmäiseksi yhteydessä asiakaspalveluumme: info@laatusuklaa.fi / 0458772994. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Asiakastietojen käsittely
Laatusuklaa käsittelee kaikki asiakastiedot tietosuojaselosteemme mukaisesti. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle, ellei Suomen laki muuta edellytä. Laatusuklaa voi julkaista asiakasyritystensä nimiä ja logoja, mikäli asiakas ei ole tätä erikseen kieltänyt.